BOLO VERHAALT (2)

DSC03928 - kopieElke ochtend ga ik een uurtje met Bolo wandelen. In het gezondheidspark. Ik geloof dat ik dat al een keer heb verteld. Het Gezondheidspark heet zo, omdat het heel gezond is er te wandelen. Zeker als je het elke ochtend doet. En helemaal als je het met je hond doet. Wandelen bedoel ik. Vanmorgen liep Bolo met een grote grijns op zijn snuit. Als hij schoenen had gehad in plaats van met zijn blote poten overal doorheen te banjeren dan had hij er naast gelopen.
– Wat loop je te grijnzen?
– Dat had je niet gedacht, hè?
– Wat?
– Dat mijn verhaaltje zo’n succes zou hebben. Daar kunnen jouw antieke verhaaltjes over onbenullige en wel heel onwaarschijnlijke gebeurtenissen van een eeuw geleden niet aan tippen.
Hoewel ik Bolo’s baas ben, tutoyeert hij me soms. Ik vind dat niet zo prettig, omdat dat de gezagsverhoudingen snel op een hellend vlak brengt, maar in het Gezondheidspark tolereer ik het, ook omdat hij dan los loopt en ik met mijn voet niet zo snel bij hem kan komen. Ik zei:
– Mijn verhaaltje vonden ze ook best wel leuk.
– Best wel, ja
– Whatever. Ik begrijp dat je weer een verhaaltje op closemetkoos wilt zetten.
– Juist.
– Weet je wel wat ik daar allemaal voor moet doen, als ik die smileys erbij wil hebben?
– Nee, wat dan?
– Ik moet het verhaaltje printen en dan scannen en er een jpg-bestand van maken. Dat bestand kan ik dan als een foto downloaden, op de wordpresssite zetten en groter maken. En dan maar hopen dat het leesbaar is, wat het so wie so niet is, die smileys zijn nog het leukste.
– Wat een werk zeg, dan zal je daarna wel moe zijn.
– Horen wie het zegt, wie ligt de hele dag beurtelings in zijn mand en op de bank. Dat overstapje van je mand naar de bank daar word je wel moe van zeker?
– Je vergeet dat ik dit jaar 13 word, in jouw jaren zou ik dan al 91 zijn. Daarom denk ik veel terug aan mijn jeugd, dat noemen ze de remsiehobbel. Ik denk vaak aan de boerderij in Vriezenveen waar ik geboren ben. En aan mijn moeder en broertjes en zusjes, waar jullie mij zo nodig vandaan moesten halen. Ik wil dat verhaaltje op closemetkoos.
– OK, dat is wel een van je betere vind ik, ik zal kijken of ik nog een paar foto’s uit die tijd heb.

bolofoto3 - kopiebolo 2 aIMG_20150108_0014 - kopie

bolo 2 b

IMG_20150108_0014

Geef een reactie

