BOLO VERHAALT (1)

kunstgebitVanmorgen ging ik wandelen met Bolo, het gezondheidspark in en naar de eerste vijver. Vlak bij de vijver keek Bolo me aan. Hij deed zijn kop scheef en zei:
–  Dat is allemaal wel mooi, maar eigenlijk was ik het eerst.
Ik begreep het niet en vroeg:
–  Hoezo het eerst, waarmee het eerst?
–  Nou, jij schrijft wel die mooie verhalen van je, maar ik was het eerst.
Er ging me een licht op.
–  Je bedoelt die verhalen die jij indertijd schreef op Hyves.
–  Juist.
–  En die wil jij nu op Closemetkoos zetten?
–  Ja.
–  Jij had toen een account op Hyves, net als Snuffie, en je schreef verhaaltjes voor Suzanne en Lukas.
–  Ja.
– Maar Hyves bestaat helemaal niet meer en die verhalen zijn al gepubliceerd, die heeft iedereen al gelezen.
–  Nou, misschien niet iedereen, en misschien zijn ze het vergeten, en Suzanne en Lukas waren toen nog   klein.
– Dus je wilt een Boloverhaal uit 2006 op Closemetkoos?
– Ja.
–  OK. Welk verhaal wil je dan?
–  Die van de stokoude oma en die tanden.
–  Goed, dat is tenminste echt gebeurd, het was een paar jaar voor ze naar het verpleeghuis ging.
–  Dat weet ik niet meer hoor, ik was toen nog jong.
–  Je was vier jaar. Oma ging een paar jaar later naar Barneveld, naar het verpleeghuis Norschoten, waar ze heel goed verzorgd wordt. Je moet niet alles geloven wat je op de televisie ziet.
–  Dat weet ik niet hoor, ik moet van jullie altijd thuisblijven, de hele dag in mijn eentje op de bank.
–  Ja, OK, genoeg gezeurd, we gaan het doen, maar die smileys en zo, die bewegen niet meer, hoor. Moeten die andere verhaaltjes soms ook?
–  Als ze het mooi vinden, dat horen we dan nog wel. En die smileys zijn zo ook wel leuk.

Zo is het dus gekomen. Eerlijk gezegd, maar dat mag Bolo niet weten, komt het me goed uit, want ik ben met een verhaal over de Torenstraat bezig, maar dat is nog lang niet klaar.

IMG_20141223_0003

Geef een reactie

